<strong>Masaža</strong><strong> na delovnem mestu<br />
</strong>
Masaža na delovnem mestu


Reference

Zavarovalnica
Maribor
Procter&Gamble
Nova KBM
Impakta
DHL
Lisac&Lisac
Zadovoljna.si
Podim
Adrialab
ARA založba
MojeDelo.com
Vitanest
City Magazin
IT Tim
Mercator
Panoramic
Interalp
...
Prijavi se na novice o masažah:


Raziskave tujina

Vstop za partnerje

Prijavite se s svojim uporabniškim imenom in geslom
  Vstopi  

Ob finančni krizi namesto skoka z nebotičnika priporočam tole masažo

Bojan Glavič, novinar gospodarske redakcije, Dnevnik

Na Bowling Green State University so naredili nekaj raziskav o učinkovitosti stol masaže.

H. Cady in E. Jones (1997) sta opravila raziskavo na 52 zaposlenih, katerim sta izmerila krvni pritisk pred in po 15 minutni stol masaži na delovnem mestu. Rezultat je pokazal, da se je po masaži močno znižal krvni pritisk.

• H. Cady, Stephen in Gwen E. Jones (1997): Massage therapy as a workplace intervention for reduction of stress. Perceptual and Motor Skills 84, 157–158.


Raziskava avtorjev R. Shulman in E. Jones (1996) je bila bolj obsežna, saj je sodelovalo 18 posameznikov pri stol masaži (15 minut, en krat tedensko) 6 tednov. Prav tako so imeli kontrolno skupino, sestavljeno iz 15 posameznikov, katera si je vzela počitek in takrat so lahko počeli vse, kar ni povezano z delom (15 minut, en krat tedensko, takrat, ko je bila druga skupina masirana). Večina odgovorov za masažno skupino je bilo: počutim se bolj sproščeno in napetost ter stres sta izginila. Prisotne ni bilo nobene negativne opombe. Pri kontrolni skupini so bili odgovori različni in zelo malo (le dva od šestnajstih) jih je odgovorilo, da se jim je stopnja stresa zmanjšala. Prav tako so bili štirje odgovori negativni (npr. med odmorom sem bil pod pritiskom...). Masiranci so se opisali kot bolj sproščeni in bolj osredotočeni na delo.

• R. Shulman, Karen in Gwen E. Jones (1996): The effectiveness of massage therapy intervention on reducing anxiety in the workplace. Journal of Applied Behavioral Science 32(2), 160–173.


Inštitut za preučevanje dotika (Touch research Institute) je prav tako objavil vrsto raziskav o pozitivnih učinkih masaže. Field, Ironson, Scafidi, Nawrocki, Goncalves in Burman (1996) so opravili obsežno raziskavo, v kateri je sodelovalo 26 odraslih oseb, ki so dvakrat tedensko, pet tednov, prejemali petnajst minutno stol masažo. V raziskavi je prav tako sodelovalo 24 odraslih oseb kot kontrolna skupina, kateri so samo sedeli na masažnem stolu in po navodilih izvajali raztezne vaje na tistih delih telesa, kateri so bili masirani pri drugi skupini. Rezultati so pokazali, da se je v masažni skupini povečala budnost (katero so merili z EEG), prav tako se je v tej skupini povečala hitrost in natančnost izvajanja matematičnih računov, medtem ko podobnih rezultatov v kontrolni skupini ni bilo. Anksioznost se je v masažni skupini zmanjšala, medtem ko v kontrolni skupini ni bilo izboljšav. Pri obeh skupinah je bilo počutje na koncu raziskave manj depresivno. Rezultati vprašalnika o včerajšnem stresu na delovnem mestu so pokazali manjšo prisotnost stresa na delovnem mestu, vendar samo pri masirani skupini.



Meritve EEG med stol masažo


• Field, Tiffany, Gail Ironson, Frank Scafidi, Tom Nawrocki, Alex Goncalves in Iris Burman, (1996): Massage therapy reduces anxiety and enhances eeg pattern of alertness and math computations. International Journal of Neuroscience 86, 197–205.


Field, Quintino, Henteleff, Wells–Keife in Delvecchio–Feinberg (1997) so v svoji raziskavi opisali učinke kratke masaže na stolu (masaža je bila izvajana dvakrat tedensko, 10 minut), sprostitve z glasbo z vizualnimi podobami, mišične sprostitve in sestankov družbene podpore. Vzorec je obsegal 100 zdravstvenih delavcev v večji javni bolnici. Raziskava je pokazala, da je masaža zmanjšala depresivna stanja in stresne hormone. Prav tako je bila masaža učinkovita pri odpravi anksioznosti, prav tako pa se je storilnost dela povečala. Po masaži so imeli masiranci nižji srčni utrip, prav tako pa so laže opravili številne matematične naloge v polovičnem času s polovičnimi napakami.

• Field, Tiffany, Olga Quintino, Tanja Henteleff, Linda Wells–Keife in Gilda Delvecchio– Feinberg (1997): Job stress reduction therapies. Alternative Therapies 3(4), 54–56.


Naslednjo raziskavo so opravili Katz, Wowk, Culp in Wakeling (1999) na 12 zdravstvenih delavcih v večji bolnici. Povprečno število 15 minutnih sedečih masaž je bilo 6,4 in vse masaže so bile opravljene v povprečju devetih dni. Pri masirancih se je stopnja bolečine in napetosti zmanjšala, prav tako se je izboljšalo splošno počutje ter povečala se je sproščenost. Kar 50% masirancev je pozitivne učinke masaže navedlo tudi po 24 urah.

• Katz, Joel, Adarose Wowk, Dianne Culp in Heather Wakeling (1999): Pain and tension are reduced among hospital nurses after on – site massage treatments: a pilot study. Journal of PerlAnesthesia Nursing 14(3), 128–133.


Dr. Karina Garcia iz Univerze v Teksasu (University of Texas) je preučila učinke stol masaže na delovnem mestu in njene koristi. V 13 tedenski raziskavi je bilo izvedenih več kot 1000 masaž na zaposlenih v enem najuglednejših ameriških podjetij 3M. Testna skupina je bila sestavljena iz 110 posameznikov, kontrolna skupina pa iz 32 posameznikov. Sodelujoči so pred pričetkom stol masaž izpolnili splošne vprašalnike o masaži in tri vprašalnike, ki se uporabljajo za ocenjevanja stresa.

Rezultati so bili osupljivi. Dr. Garcia je ugotovila, da serija sedmih 15 minutnih stol masaž v roku dveh mesecev:

• zmanjša stres takoj po masaži (na lestvici za merjenje stresa) in ima hkrati dolgoročni učinek (glede na oceno masirancev)
• poveča koncentracijo
• zniža možnost obolenja za prehladom ali gripo
• zmanjša možnosti za pojav utrujenosti in pomanjkanja energije
• izboljša kvaliteto spanja
• zniža pojavljanje depresivnih stanj
• poveča splošno dobro počutje z zmanjšanjem stresa
• zmanjša število glavobolov, ki so posledica napetosti
• povečuje stopnjo samozavedanja

Izjave zaposlenih:

• 99,7 % jih trdi, da bi morala biti stol masaža dostopna vsem zaposlenim
• 79,5 % jih trdi, da je stol masaža nujna na delovnem mestu
• 99,0 % jih je potrdilo zmanjšanje mišične napetosti
• 88,9 % jih je potrdilo zmanjšanje stresa
• 91,9 % jih je potrdilo boljše splošno počutje
• 91,8 % jih namerava še naprej uporabljati stol masažo na delovnem mestu
• 94,6 % bi jih priporočalo stol masažo brez oklevanja

Zanimivo je, da so se simptomi bolezni v testni skupini zmanjševali še štiri tedne po koncu testnega obdobja (tako je pokazala post-raziskava) Program masažne terapije zmanjšuje stres takoj po izvedbi in ima dolgoročni učinek (glede na odgovore v masažnih vprašalnikih o občutkih in dojemanju masaže.

V post-raziskavi je bilo tako ugotovljeno, da so zaposleni razvili zelo pozitiven odnos do masažnega programa na delovnem mestu. Skoraj 100 % jih je potrdilo, da bi morala biti stol masaža na delovnem mestu dostopna vsem zaposlenim in skoraj 80 % jih je mnenja, da je stol masaža nujnost na delovnem mestu.