<strong>Masaža</strong><strong> na delovnem mestu<br />
</strong>
Masaža na delovnem mestu


Reference

Zavarovalnica
Maribor
Procter&Gamble
Nova KBM
Impakta
DHL
Lisac&Lisac
Zadovoljna.si
Podim
Adrialab
ARA založba
MojeDelo.com
Vitanest
City Magazin
IT Tim
Mercator
Panoramic
Interalp
...
Prijavi se na novice o masažah:


Workplace Wellness Blog

Blogerja:
Polona Kršmanc Šiško
Mitja Kovačič

slika

Sindrom karpalnega zapestnega tunela

Datum:16.3.2010

Sindrom karpalnega tunela je vnetje mediani živca, ki poteka skozi zapestje v dlani in se narašča na konice prstov. Karpalni tunel (fleksor retinaculum) v zapestju se sestoji iz karpalnih (zapestnih) kosti, zapestnih ligamentov, mediani živca in ostalih specifičnih kit.


Do vnetja pride zaradi kompresije živca v tunelu (fleksor retinaculum), ki je izredno ozek in prepreden z mehkim tkivom in ostalimi strukturami, ki potujejo skozi karpalni tunel v dlan. Kompresijo živca povzročijo vnete kite in tetive, ki ob nepravilni legi zapestja, ponavljajočih gibih prstov in dlani otečejo in s tem povečajo pritisk na mediani živec.

Simptomi klasičnega sindroma karpalnega tunela so:

* odrevenelost dlani
* mravljinci v dlani (prstanec)
* bolečina (tudi prebujanje ponoči)
* okornost in izguba moči v dlani

Vzroki za pojav sindroma karpalnega tunela so različni:

* poklicna deformacija
* stres (psihološki in socialni faktorji)
* travma (zlomi, izpahi, otekline)
* netravmatični vzroki

Vir: http://www.sports-med.eu

 

 

Če se dobro počutijo in so motivirani - je … čarovnija!

Datum:26.2.2010

V letu 2009 objavljen seznam stotih za delo najboljših ameriških podjetij, časopisa Fortune, je na prvem mestu podjetje NetApp. Toda v prvi vrstvi so v tem podjetju najpomembnejši ravno zaposleni! Here the people make the difference, je navedel eden od njih.

Povezava

Share

 

 

Delo za računalnikom – da, vzamem (v dobrem in v zlu)

Datum:18.12.2009


Po podatkih Četrte Evropske raziskave o delovnih razmerah (opravljene leta 2005) je ena izmed največjih sprememb na delovnem mestu povečana uporaba informacijske tehnologije. Ista raziskava navaja, da 37% zaposlenih pogosto pri delu uporablja osebni računalnik in internet. Kar 26% zaposlenih pri delu ves ali skoraj ves delovni čas uporablja osebni računalnik. Pa ste se že kdaj vprašali, kakšne posledice lahko nastanejo pri daljši uporabi računalnika pri delu?

 Polona Kršmanc Šiško piše:

povezava

Share

 

 

Manj bolečin v hrbtu – uslišana molitev ali vztrajna meditacija?

Datum:8.10.2009

Sedeči način življenja je za večino že nekaj vsakdanjega, čeprav človeško telo ni bilo ustvarjeno za dolgotrajno sedenje. Čez dan se ne gibljemo dovolj, še zlasti večino delovnega časa presedimo, prav tako pogosto ni nič drugače, ko pridemo domov. Pri prisilni drži v sedečem položaju je naš organizem slabše prekrvavljen, trup upognjen in ramena pomaknjena naprej. Zato ni nič čudnega, da se kmalu lahko pojavijo bolečine v vratnem in ledvenem delu hrbtenice.

Polona Kršmanc Šiškoko piše:

Povezava

Share

 

 

Kdor se smeje ni Sloven'c

Datum:30.9.2009

Morda je smeh nekoliko nenavadna metoda spodbujanja dobrega počutja na
delovnem mestu, pa vendarle: SMEH JE POL ZDRAVJA!
Redna uporaba smeha zniža stresne hormone in izboljša imunsko odpornost...
Polona Kršmanc Šiško piše o smehu:

http://delamznasmehom.blog.siol.net/2009/09/27/kdor-se-smeje-ni-slovenc/

Share

 

 

Optimizacija nastopa na sejmu in animatorstvo

Datum:25.9.2009


Sejmi so ena najstarejših oblik poslovnega komuniciranja in prav nič ne kaže, da bi v času vse bolj sofisticiranih komunikacijskih tehnologij postajali kaj manj pomembni. Osebni stik je namreč še vedno ključen mehanizem pospeševanja prodaje in prav sejmi nam omogočajo, da v najkrajšem času vzpostavimo (pa tudi vzdržujemo) veliko število poslovnih kontaktov in s tem priložnosti za posel.


Sejmi so torej velika priložnost, pa vendar so številna podjetja po sejmu pogosto razočarana, ker na stojnico niso privabila dovolj ljudi, pridobila dovolj kontaktnih podatkov ali pa obiskovalci niso bili potencialne stranke. Vse to pa lahko dosežemo samo s celovitim pristopom do sejemskega nastopa, ki poleg temeljite priprave vključuje tudi dobro premišljeno animacijo na samem dogodku.


ANIMACIJA NA SEJMU


Animacija, s katero vključite obiskovalce sejma v doživetje, je najboljša rešitev, da vaša stojnica izstopa v morju drugih ponudnikov. Splošno mnenje, da je sejemska animacija primerna predvsem za splošne sejme, ne drži povsem. Tudi obiskovalci poslovnih sejmov namreč iščejo dobre ideje in nove partnerje, take ljudi pa lahko pritegnete tudi z dogajanjem na stojnici. V vsakem primeru pa moramo pri načrtovanju sejemske animacije dobro vedeti, kdo je naša ciljna skupina in kaj želimo z nastopom na sejmu doseči.


Animacija na sejmu ima ponavadi dva glavna cilja, ki sta medsebojno tesno povezana: privabiti ljudi na stojnico in jih tam zadržati dovolj časa, da vzbudimo njihovo zanimanje in pridobimo kontaktne podatke in druge informacije.



I. Privabiti ljudi na stojnico



Razstavišča so ponavadi večje površine, kupci pa se le redko uspejo sprehoditi mimo vseh stojnic, kaj šele da bi se na vsaki od njih ustavili. Udeležence sejma moramo torej usmeriti in zvabiti na naše razstavno mesto, kar lahko storimo z naslednjimi prijemi


- Živ usmerjevalni sistem: Na smerokaze, table in talne oznake smo že zdavnaj postali imuni. Rešitev so lahko hostese, ki se z letaki v rokah premikajo po prizorišču na rolerjih, ali pa morda kostumirane osebe, ki usmerjajo obiskovalce na razstavni prostor. Vsekakor pa je potrebno k živemu usmerjanju dodati še neko dogajanje na stojnici, npr nagradno igro.


- Fotografiranje: Angažirajte „parazza“, ki bo fotografiral obiskovalce sejma, nato pa fotografije računalniško obdelajte in jih vstavite na ozadje, ki bo razkrival identiteto vašega podjetja. Obiskovalci fotografijo seveda dvignejo na vaši stojnici.


- „Act a likes“: Talentirani zabavljači v preobleki znanih osebnosti vedno pritegnejo veliko pozornosti. Naj informirajo in komunicirajo vaše podjetje ter usmerjajo na vaš razstavni prostor.


Nasvet: Če izvajate aktivnosti izven najetega prostora se o podrobnostih vedno dogovorite z upraviteljem sejmišča.


II. Zadržati ljudi na stojnici



Če želimo na stojnici ljudi zadržati dovolj časa, da jih na kratko informiramo o našem podjetju, pridobimo njihov kontakt in morda izpolnijo kratko anketo, jim moramo ponuditi nagrade, darila, hrano in pijačo ali zabavo. Obiskovalce lahko na stojnici zadržimo z naslednjimi prijemi:


- Nagradna igra: aktivnosti kot so tombola, nagradna igra in podobno bodo na vašo stojnico privabile in tam tudi zadržale veliko naključnih udeležencev sejma. Poskrbite, da boste čas njihove prisotnosti izkoristili za pridobitev kontaktnih podatkov

- Kotiček za sproščanje: Celodnevno sestankovanje in hoja udeležence utrudita. Ponudite jim udobno mesto za sedenje ali celo masažni stol, masažo rok, hrbta ali glave. Čas dobro izkoristite za pridobitev kontaktnih podatkov, morda tudi predstavitev vaše dejavnosti.


- Kulinarične dobrote: Dobro hrano in pijačo si ljudje dobro zapomnimo. Mimoidoči lahko na vaši stojnici uživajo ob čokoladni fontani, osvežilnih napitkih, kavi, vinu, lokalnih specialitetah. Poskrbite le, da vaš vložek ne bo ostal neizkoriščen in se bodo obiskovalci pri vas le „pasli“.

- Umetniki: Karikaturisti, silhuetisti, čarovniki, balonarji, plesalci, lutkarji so dober magnet za določene vrste publike. Na sejmih, ki jih obiskujejo družine, je morda najlažje ponuditi nekaj za otroke. Medtem ko bo otroke zabaval čarovnik lahko staršem predstavite svojo dejavnost.

- Danceheads: Sistem Danceheads je nadgradnja tematskega fotografiranja, saj se bodo obiskovalcu sejma znašli kar v videospotu na temo vašega podjetja.


ANIMACIJA IZVEN SEJMA



Sejmi so pogosto lepa priložnost, da na dogodek povabimo svoje sedanje in bodoče poslovne partnerjem, jim plačamo vstopnino in pripravimo majhen, a prijeten dogodek, s katerim bomo zvišali njihovo lojalnost. Ta dogodek lahko pripravimo kar na sejmu, kjer se da ponavadi najeti tudi poseben prostor za izvedbo dogodka, lahko pa jih za nekaj uric odpeljete tudi izven sejmišča in jim ponudite nekaj posebnega v bližnji okolici.


PREDNOSTI IN SLABOSTI ANIMACIJE



Prednosti

- Večja opaženost v množici ponudnikov in posledično večji obisk na stojnici

- Z animacijo, ki bo angažirala, si vas bodo obiskovalci gotovo dobro zapomnili

- Animacija je najboljši način za zbiranje kontaktnih podatkov in informacij (kratke ankete)


Slabosti

- Slabo premišljena animacija lahko na stojnico privabi veliko število ljudi, ki niso potencialni kupci. Če je cilj vašega nastopa na sejmu poglobljena interakcija z ljudmi, je pametneje na sejem povabiti vnaprej določene osebe in jih na sejmu tudi pogostiti.


PRIMER DOBRE PRAKSE



Na Mednarodnem obrtnem sejmu MOS 2008 in MOS 2009 je Zavarovalnica Maribor na svojem razstavnem prostoru uporabila ročno masažo na stolu. Izvajale so se kratke, 5 minutne masaže na ključnih VIP gostih in obiskovalcih sejma. Za masažo je moral obiskovalec izpolniti kratko anketo s katero je prišel tudi v nagradno žrebanje. Odzivi so bili fantastični, saj so obiskovalci stali v vrsti in čakali tudi po 20 minut na svojo masažo.
Bistvo je, da so si obiskovalci pozornost Zavarovalnice Maribor odlično zapomnili, na kar kažejo tudi odzivi zavarovalniških agentov, ki so kasneje pri follow up call-ih imeli osupljive rezultate.


SPLOŠNI NASVETI ZA NASTOP NA SEJMU


- Vaša animacija naj ima rdečo nit, ki sporoča osrednjo dejavnost vašega podjetja. Morda se lahko navežete tudi na znani film ali kakšno drugo tematiko iz pop kulture.

- Priprave naj bodo temeljite. Naredite raziskavo o naravi sejma, udeležencih in drugih razstavljavcih. Zasnujte strategijo, določite namen in cilje, predvidite urnik dela.

- Osebe na stojnici sporočajo vtis o podjetju, njegovi dejavnosti in produktih. Uskladite obleko ekipe vsaj po barvi in tipu. Vedno in povsod naj bodo razstavljavci vljudni, prijazni in pripravljeni pomagati. Posedanju, telefoniranju, klepetanju se izognite tudi takrat, ko mislite, da vas nihče ne gleda.

- Oprema stojnice komunicira vaše podjetje. Oprema naj bo prijetna na pogled, ravno prav vpadljiva, urejena in smiselno dopolnjena z interaktivnimi vsebinami (npr predstavitveni filmi na plazmah, predstavitev na računalniku), vašimi razstavljenimi izdelki, glasbo itd.

- Promocijski material kot so brošure, vizitke, darila in podobno naj bodo v skladu s celostno podobo in dejavnostjo podjetja ter s sporočilom, ki ga komunicirate na sejmu. Predvsem pa naj bodo smiselni, uporabni in všečni.

- Po sejmu naj obvezno sledi follow up. Obiskovalcem vaše stojnice, ki so vam pustili svoje kontakte podatke, se najkasneje nekaj dneh po sejmu oglasite preko elektronske pošte z zahvalo in dodatnimi informacijami.

- Analizirajte svoj sejemski nastop. Strnite svoje občutke in skušajte ovrednotiti učinek. Rezultati lahko pomembno vplivajo na vaš nadaljnji uspeh na sejmih.

Maša Budnar in Žiga Novak
Vir: www.mice.si

Share

 

 

Si zaposlen/a? Prosim, izpolni anketo!

Datum:24.9.2009

v okviru podiplomskega študija na Fakulteti za šport pripravljam raziskovalno nalogo z naslovom Vpliv športne dejavnosti na medosebne odnose v podjetju. Zelo bi bila vesela, če bi si lahko vzeli nekaj minut časa za izpolnitev ankete, ki se nahaja na spletni strani:
http://www.sport-slo.net/phpESP/public/survey.php?name=odnosi

Sodelovanje v raziskavi je prostovoljno ter anonimno, rezultati bodo uporabljeni zgolj v namen raziskave. V kolikor imate kakršna koli vprašanja ali potrebujete dodatne informacije, se lahko obrnete na email: polona[dot]krsmanc[afna]gmail[dot]com

Hvala!

 

 

Nespečnost - kaj lahko sami storimo?

Datum:22.9.2009

Splošno znano dejstvo je, da je spanje bistveno za dobro zdravje in počutje. Je enako potrebno kot hrana, ki jo jemo, voda, ki jo pijemo in zrak, ki ga dihamo. Če nismo dobro spočiti tvegamo, da pride do:

  • fizičnih zdravstvenih težav

Stopnja umrljivosti, je veliko večja pri ljudeh, ki nimajo dovolj spanja. Vzrok je v kopičenju kortizola, hormona, povezanega z boleznimi srca in ožilja. Nespečnost znižuje imunsko odpornost, zvišuje krvni tlak, povzroča bolečine v mišicah, glavobol, povišano telesno temperaturo in vrsto drugih zapletov. Pri dolgotrajnem pomanjkanju spanja se lahko pojavi zamegljen ali dvojni vid, slabost, v skrajnih primerih pa paranoja, halucinacije in smrt.

  • duševnih težav

Nespečnost povzroča anksioznost in depresijo. Tudi tisti, ki imajo spanec zgolj moten, so bolj razdražljivi in slabovoljni. Na dolgi rok se spreminja tudi osebnost.

  • zmanjšanja opravilnih sposobnosti

Kot posledica nespečnosti postane opravljanje preprostih vsakodnevnih opravil težje. Nespečnost vpliva na del možganov, ki je zadolžen za logično razmišljanje. Že po eni neprespani noči se poslabša pomnenje in nadzor govora.

  • povečanja nevarnosti

Učinki nespečnosti lahko vplivajo na splošno varnost. Upravljanje težkih strojev in vozil za osebni prevoz postane tvegano, lahko celo smrtno nevarno. Znano je, da je neprespanost celo bolj nevarna od alkoholiziranosti za volanom.

  • pretirane rabe ali zlorabe zdravil

Zgrešeni načini obvladovanja spanja, kot je pitje kave, energijskih pijač, zgoden odhod v posteljo in jutranje poležavanje, samo prilivajo olje na ogenj. Zdravila na recept ne zdravijo vzrokov ampak le simptome. Prave vzroke zdravila le prikrijejo, kar na dolgi rok vodi v psihično in fizično odvisnost in še več neprespanih noči.

Kako se lahko sami borimo proti nespečnosti?


1. Odklop pred spanjem

Namesto da gledate televizijo, ki lahko poživi vaše razmišljanje, poskusite z branjem knjige ali s sproščujočo kopeljo. Za sprostitev svojih misli počnite nekaj, kar vas sprošča. Karkoli že izberete, storite to vsaj uro pred odhodom v posteljo.

2. Naučite se sprostiti

Preproste vaje, kot so tai chi in joga vas bodo naučile sprostiti um in telo. Globoko dihanje in umirjeni gibi pomirjajo in odpravljajo sters. Tudi masaža je odličen način za lajšanje tesnobe in stresa.

3. Naj bo vaša spalnica vaše svetišče

Dobro in kvalitetno ležišče pogoj za kvalitetno spanje. Naj bo spalnica urejena, brez nepotrebne navlake in v idealnem primeru brez televizije in drugih morebitnih motečih dejavnikov - vaša spalnica ne sme biti nadomestek za zabavno središče.

4. Spremenite svojo prehrano

Pojejte več sadja in zelenjave in ne jejte vsaj tri ure pred spanjem. Tako si boste povečali možnosti za boljše spanje, saj telo ne bo obremenjeno v času počitka.

5. Fizična aktivnost

Redna in lahka telesna vadba sproščata telo in ga vzdržujeta v dobri fizični pripravljenosti. Sprehod ali hitra hoja sta lahko že dovolj, da boste čez dan bolj polni energije in ponoči lažje spali.


Share

 

 

Vpliv nadrejenih na podrejene: abdominalna debelost, poškodbe DNK in slab spomin. Neverjetno, kakšen vpliv imata hierarhija in stres v našem življenju.

Datum:31.8.2009

Čeprav ni nujno, da gre za maltretiranje, je za izpostavljenost stresu dovolj že dejstvo, da ste podrejeni. Vsaj tako v zadnjih dognanjih ugotavlja Robert Sapolsky z univerze Stanford.

Robert Sapolsky že 30 let proučuje pavijane v Keniji in vpliv hierarhije na stres. Potegnil je vzporednice s sodobnim načinom življenja človeka in prišel do enakih zaključkov: nižje kot ste na družbeni lestvici ali delovnem položaju, večji je stres. Pri pavijanih je Sapolsky to dokazoval z višjimi ravnmi stresnih hormonov v krvi, pri ljudeh pa z boleznimi, ki jih povzroča dolgotrajna izpostavljenost stresu.

Pri živalih prvinski stres predstavlja le obliko boja za preživetje - beg pred plenilcem. Po uspešnem begu se stres konča in žival ne čuti več posledic delovanja stresnih hormonov.
Pri človeku se stres začne ob jutranjem časopisu (gospodarska kriza, finančna kriza, davki), na cesti (gost promet, cestne zapore, naglica), nadaljuje s službenimi obveznostmi (dolgotrajni projekti, razdelan in natrpan urnik, odgovornost nadrejenim, nedokončano delo...), nato vožnja domov, otroci, nakupi...skratka, ni konca. Del dokumentarnega filma National Gografic: Portrait of a killer. Vredno si je ogledati cel dokumentarec.



Point: če se želite izogniti stresu, morate imeti vsaj kakšnega podrejenega, da ga lahko sekirate ;)

Share

 

 

Stres na delovnem mestu - naš vsakdanji kruh?

Datum:27.8.2009

»Dolgoročne posledice stresa v zvezi z delom so številne in se kažejo na zdravju zaposlenih oseb in na njihovih družinah. Izgubljajo tako podjetje, oziroma ustanova, v kateri je ta oseba zaposlena, kot tudi celotna družba.« (dr. Radovan Starc,2007).

Stres je v današnjem sodobnem svetu zelo pogost, saj se skozi stres ljudje prilagajamo na okolje in spremembe v njem. Tudi stres na delovnem mestu je nemogoče popolnoma odstraniti, saj bo pod normalnimi pogoji neposredno delovno okolje vedno nekoliko stresno. Stalno prisoten stres pa je tisti, ki lahko postane nevaren za zdravje. Pod stresom smo bolj dovzetni za bolezni, dlje časa rabimo, da bolezni prebolimo. Zaradi tega smo dlje časa odsotni od dela, produktivnost upada in vpliva na samozavest delavca pri delu.

Stres na delovnem mestu ima več razsežnosti, predstavlja čustveni, vedenjski in telesni odziv posameznika na okolje, v katerem dela (osvetljenost, hrup, delovne površine, oprema…), zahteve in pogoje dela (hitrost dela, odgovornost, delovni čas, plača…), socialne dejavnike (delo v skupini, medsebojni odnosi na delovnem mestu …) ter okolje zunaj organizacije (službena pot, prevoz na delovno mesto…).



Podatki Evropske raziskave o delovnih razmerah (Evropske fundacije iz Dublina), za Slovenijo navajajo vse večjo izpostavljenost stresu pri delu. Raziskava opravljena leta 2001 je podala rezultate, da je 26% anketiranih slovenskih delavcev navedlo, da so pri svojem delu izpostavljeni stresu (odstotek je bil malo nižji, kot v takratnih ostalih državah članicah EU). Leta 2005, ko je bila raziskava ponovno izvedena, je bilo stanje drugačno. Kar 37,7% anketiranih slovenskih delavcev je navedlo, da so zaradi dela pod stresom, kar je precej višji delež od povprečja vseh takratnih ostalih držav članic EU (22,3%).

Morda ste kje zasledili, da je sedanji stresni odziv pri posameznikih enak, kot je bil v pradavnini (pripravi organizem na boj ali beg, vendar pa je takšen stresni odziv pretiran in ne ustreza današnjim pogojem življenja). V tem duhu naj zaključim z naslednjo mislijo dr. Radovana Starca (2007) »Če je stres pred miljon leti povzročal »zunanje rane«, krvavitve in izkrvavitve, današnji kronični stres pušča sodobnemu človeku drugačne rane, notranje, skrite, celične in subcelične poškodbe ter funkcionalne motnje in strukturne spremembe na možganih.«

Polona Kršmanc Šiško

Share

 

 

1 2 3